Соңғы жылдары бүкіл ел аумағында инклюзивті білім беру – күн тәртібінен түспейтін өзекті мәселе. Әсіресе, мүгедектігі бар және ерекше қажеттілігі бар балалардың басқалармен тең дәрежеде білім алуына барынша жағдай жасалуы тиіс.
Еліміздің үшінші мегаполисі – Шымкент қаласында инклюзивті білім беру өз деңгейінде ме? Бұл бағытта қандай жұмыстар атқарылып жатыр? Jas Qazaq Шымкент қаласы білім басқармасы басшысының міндетін атқарушы Гүлнара Дарыбаеваға бірнеше сауал жолдады.
– Ата-аналармен қандай жұмыс жүргізіледі?
– Ата-аналармен жұмыс Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі аясында жүргізіледі. Құрамына мектеп басшылығы, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, арнайы педагогтер, ассистент-педагогтер кіреді.
Қызметтің негізгі бағыттары:
1. Баланың даму ерекшеліктерін анықтау;
2. Педагогтер мен ата-аналарға әдістемелік кеңес беру;
3. Баланың білім алуына және әлеуметтенуіне қолайлы жағдай жасау.
– Болашақта инклюзивті білімді дамыту үшін қандай жобалар жоспарланып отыр?
– Алдағы жылдары инклюзивті білім беру саласында бірнеше ауқымды жобалар жалғасатын болады:
* «Тең мүмкіндіктер әлемі» және «Жұлдызай» фестивальдары;
* «Шексіз шығармашылық», «Жаңа жылдық шырша», «Біздің таланттар» жобалары;
* «Арнайы білім берудің жаңашыл педагогі», «Арнайы білім беру ұйымының үздік педагогі» байқаулары.
Сонымен қатар, ерекше балаларға арналған логопедтік, сенсорлық, психологиялық бағыттағы жаңа кабинеттер ашу көзделуде.
– Инклюзивті ортада оқушыларға қандай қолдау көрсетіледі?
– Ең бастысы – физикалық қолжетімділік. Осы бағытта “Қазақстан халқына” қорының қолдауымен «Табалдырықтан табалдырыққа дейін» жобасы жүзеге асырылып жатыр. Соның аясында Шымкент қаласындағы 25 мектепке 50 шынжыр табанды көтергіш орнатылды (әр мектепке 2 бірліктен). Сонымен қатар:
* Пандустар орнатылды;
* Арнайы белгілер қойылды;
* Санитарлық тораптар бейімделді;* Кең есік ойықтары орнатылды.
Жалпы айтқанда, Шымкент қаласында инклюзивті білім беру жүйелі түрде дамып келеді. Бұл – тек білім беру саласының емес, бүкіл қоғамның ортақ жауапкершілігі. Ерекше балаларға тең мүмкіндік беру арқылы біз оларды қоғамға толық араластыра аламыз. Осы орайда ата-аналардың, педагогтердің және мемлекеттік құрылымдардың бірлесе жұмыс істеуі – басты шарт.
Басқарма тарапынан барлық қажетті инфрақұрылым, кадрлық, әдістемелік қолдау көрсету жұмыстары әрі қарай да жалғасады.
Олжас Әбдіхалық